Verhuren

Expat & Real Estate is uw verhuurmakelaar

Wilt u uw woning verhuren?

Het verhuren van uw woning of uw beleggingspand is een serieuze zaak. U wilt dat uw belangen goed en professioneel behartigd worden. Kiezen voor Expat & Real Estate is kiezen voor een betrouwbare partner.

Expat & Real Estate begeleidt expats van internationale organisaties die voor korte of lange tijd naar Nederland komen. Voor deze internationale clientèle zijn wij altijd op zoek naar nieuwe huurwoningen of appartementen.

Wij screenen mogelijke huurders van uw woning zorgvuldig en voeren een gedegen antecedentenonderzoek uit. Wij vragen kandidaten salarisstroken en contracten aan ons te overleggen en nemen voor een definitieve check altijd contact op met de HR-afdeling van het betreffende bedrijf. Zo weet u zich verzekerd van een betrouwbare huurder.

 

Wat mag u van Expat & Real Estate verwachten?

Stappenplan

  • Vrijblijvend intakegesprek. Hierbij maken wij een inschatting van de mate van verhuurbaarheid van uw woning en geven wij u advies over een goede en reële huurprijs.
  • Woningpresentatie. Een aantrekkelijke tekst, professionele foto’s en eventuele plattegrond vormen de basis. Wij besteden hier veel aandacht aan om uw woning zo aantrekkelijk mogelijk te presenteren.
  • De woning aanmelden in alle systemen. Wij zorgen ervoor dat iedereen die een dergelijke woning zoekt, deze ook weet te vinden.
    • Plaatsing op Funda (www.funda.nl)
    • Plaatsing op Pararius (www.pararius.nl)
    • Woning doorsturen naar ons eigen netwerk
    • Woning doorsturen naar alle ambassades
    • Woning doorsturen naar internationale bedrijven in de Haagse regio
  • Bezichtigingen. Wij begeleiden de bezichtigingen met potentiële kandidaten.
  • Onderhandelingen. In overleg met u voeren wij de onderhandelingen met de huurder teneinde voor u de beste verhuurprijs en voorwaarden te bewerkstelligen.
  • Gedegen antecedentenonderzoek. Wij vragen relevante informatie op bij de huurder en doen een definitieve check bij de werkgever.
  • Opstellen van de huurovereenkomst. Deze wordt opgesteld in de Nederlandse en Engelse taal, voorzien van de ROZ Algemene Bepalingen.
  • De in-check. Wij zorgen voor de overhandiging van de sleutel en maken een uitgebreide (foto)rapportage van de staat van de woning. Zo kunnen we eventuele misverstanden bij de uit-check voorkomen.
  • Financiële afhandeling. Wij handelen de eerste financiële transactie voor u af. Deze bestaat uit het innen van de eerste maand huur en waarborgsom. Vervolgens krijgt u van ons een creditfactuur waar de courtage van Expat & Real Estate wordt ingehouden. Het bedrag dat overblijft boeken wij direct over op uw rekening.
  • De uit-check. Wij lopen de woning zorgvuldig na om te controleren of er geen schade is aangericht die met de huurders verrekend moet worden.
  • Aansluiting nutsvoorzieningen. Wij sluiten desgewenst gas, water, elektra en internet aan en af, zodat u daar geen omkijken naar heeft.
  • Juridisch. Wij geven antwoord op al uw juridische vragen.

Kortom, wij nemen u al het werk uit handen. En – heel belangrijk – wij doen dit altijd op basis van NO CURE, NO PAY.
 

 

Onderhoudskosten woning.

Het is altijd onduidelijk wat nou precies de onderhoudskosten voor verhuurder en welke voor huurder zijn. Hieronder een duidelijk overzicht welke onderdelen voor rekening en onderhoud van huurder komen.

(Richtlijnen met betrekking tot het Besluit kleine herstellingen Overeenkomstig het gestelde in artikel 7.4:203 t/m 210 BW en artikel 7.4:217 BW)

Voor rekening van huurder komen:

  1. het vastzetten en vastschroeven van loszittende onderdelen van de woonruimte. Waaronder in elk geval loszittende: - trapleuningen, deurknoppen en drempels; - elektrische schakelaars, wandcontactdozen en deurbellen;
  2. het vervangen en vernieuwen van bestanddelen en onderdelen van de woonruimte, die gemakkelijk zijn te vervangen en zich binnen het woonruimtegedeelte van het gehuurde bevinden, waaronder in elk geval: - deurknoppen en sloten, hang- en sluitwerk van de deuren en ramen; - sleutels van binnen- en buitensloten;
  3. het gangbaar houden, regelmatig controleren van de beweegbaarheid en zonodig oliën en smeren of ontkalken van beweegbare onderdelen, waaronder in elk geval: - scharnieren van deuren, luiken en ramen; sloten; - het treffen van voorzieningen ter voorkoming van (reparatie van) bevroren kranen;
  4. het vervangen van lampen aan de binnen- en buitenzijde van het woonruimtegedeelte van het gehuurde;
  5. het vervangen van beschadigde ruiten en spiegels, ongeacht de oorzaak;
  6. het onderhouden en vervangen van onderdelen van technische installaties, gelegen binnen het woonruimte gedeelte van het gehuurde en daar deel van uitmakend, voorzover deze werkzaamheden onderhoud technisch eenvoudig zijn en geen specialistische kennis vereisen, waaronder in elk geval: - het ontluchten en bijvullen van het water van de verwarmingsinstallatie; - het opnieuw opstarten van de verwarmingsinstallatie na uitval; - het vervangen van filters van de (mechanische) ventilatie en het schoonhouden van de roosters;
  7. het aanbrengen en onderhouden van tochtwerende voorzieningen, indien noodzakelijk en voorzover aan deze werkzaamheden geen noemenswaardige kosten verbonden zijn;
  8. het onderhoud aan tuinen, erven, opritten en erfafscheidingen, zodanig dat deze onroerende aanhorigheden een verzorgde indruk maken, waaronder in elk geval: - het regelmatig maaien van het gras,   - het regelmatig verwijderen van onkruid in de tuin en tussen tegels van opritten, toegangspaden en terrassen; - het regelmatig snoeien van heggen, hagen en opschietende bomen; - het vervangen van beplanting die is doodgegaan;
  9. het schoonhouden en zonodig ontstoppen van het binnenriool tot aan het aansluitpunt vanuit het woonruimtegedeelte van het gehuurde op het gemeenteriool dan wel op het hoofdriool;
  10. het wassen en schoonhouden van de binnen- en buitenzijde van de ruiten, kozijnen, deurposten, het geverfde houtwerk en andere geverfde onderdelen, voor zover voor de huurder bereikbaar;
  11. het bestrijden van ongedierte voorzover de aanwezigheid van dit ongedierte geen gevolg is van bouwkundige situatie van de woonruimte;
  12. het regelmatig schoonhouden van goten en regenafvoeren, voor zover deze voor de huurder bereikbaar zijn;
  13. het regelmatig verwijderen van zwerfvuil.

Hoe kunnen we u helpen?

We vertellen graag meer over onze dienstverlening. Bel of mail voor een afspraak.


Uw bericht is naar ons verzonden. Wij nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Er is iets mis gegaan met het versturen van het formulier.
Controleer of u alle velden (goed) heeft ingevoerd en probeer het nog een keer.

U bent geen robot, hoeveel is ?